Eu nu stiu, Doamne, unde inca
imi vei mai duce pasii mei,

dar stiu ca Tu-mi vei fi oriunde
lumina sfanta pentru ei.
........................................................
Eu nu-mi stiu bine, Doamne, viitorul,
dar stiu ca el e-n mana Ta;
ajuta-mi sa nu uit aceasta

ca linistit sa-Ti pot urma.

Traian Dorz

3 septembrie 2011

Despre rugaciune (II)

   

Manastirea Golia, Iasi



Care este cel mai potrivit timp pentru rugaciuune?

  Timpul potrivit pentru rugaciune este viata omului intreaga, pentru ca asa ne cere Insusi Mantuitorul Hristos: "Privegheati dar in toata vremea, rugandu-va." ( Luca 21,36) De buna seama noi avem nevoie de ajutorul lui Dumnezeu in toata clipa, deci sa ne rugam Lui totdeauna, dar mai ales dimineata, la amiaza si seara, inainte si dupa masa si oricand auzim batand toaca si clopotele bisericii.
 1. Dimineata, la trezirea din somn sa ne rugam lui Dumnezeu, multumindu-I ca ne-a ocrotit peste noapte; apoi sa-L rugam sa ne pazesca si in timpul zilei de toata reaua intamplare si de pacat si sa binecuvanteze munca ce urmeaza sa o facem.

 2. La amiaza, la ora 12, ora la  care Iisus a fost rastignit pe cruce. Asadar opreste-te, conteneste-ti tot zbuciumul. Daca din diverse motive nu te poti opri ca sa te rogi, fa o rugaciune scurta, din inima.

 3. Seara sa multumin lui Dumnezeu pentru bunatatile primite in timpul zilei, rugandu-l sa ne ierte greselile facute peste zi si sa ne ocroteasca si in timpul noptii.

 4. Inainte si dupa masa sa multumim lui dumnezeu pentru hrana pe care El ne-a dat-o si sa-L rugam sa ne pazeasca de pacatul imbuibarii.

5.Cand auzim toaca si clopotele batand, daca nu putem sa mergem la biserica, sa spunem o rugaciune in gand. Caci "cel ce se roaga odata cu Biserica se roaga in felul cel mai folositor." (Fericitul Augustin)

  Trebuie sa ne mai rugam atunci cand suntem in necazuri, in nevoi, in ispite,  cand incepem o lucrare noua si cand ne simtim atrasi, in chip deosebit, la rugaciune.
"Cheama-Ma pe Mine in ziua necazului si te voi izbavi si Ma vei preamari." (Psalmul 49,16)
"Privegheati si va rugati, ca sa nu intrati in ispita."(Matei 26,41)
"Cere de la El (Domnul) ca sa indrepteze caile tale." (Tobit 4,20)

  Unde sa ne rugam?

 Ne putem ruga oriunde. Dumnezeu nu tine seama de nici un fel de loc, pentru ca El cere doar inima cucernica. Insa cel mai potrivit loc pentru rugaciune este biserica sau casa lui Dumnezeu: "Casa Mea, casa de rugaciune se va chema."( Matei 21,13)
  Biserica este locul de rugaciune caruia i se potriveste, fara indoiala, fagaduinta Mantuiorului: "Unde sunt doi sau trei adunati in numele Meu, acolo sunt si Eu in mijlocul lor" (Matei 18,20) Deci trebuie sa mergem si la biserica sa ne rugam, ca acolo este casa Domnului.

Citat din cartea  <Despre rugaciune, editura Doxologia, Iasi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cuvinte de folos

  • "Bucuraţi-vă pururea, rugaţi-vă neîncetat, daţi slavă lui Dumnezeu pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu pentru voi, în Hristos Iisus, Domnul nostru" I Tesaloniceni 5, 16-18
  • "Cel mai insemnat lucru este, cred, paza pacii inimii. Sa nu va tulburati sub nici un chip. In inima trebuie sa domneasca pacea, linistea, tacerea, linistirea." Staretul Tadei
  • "Fa pace in sufletul tau si multi isi vor gasi linistea langa tine." Sf Serafim
  • "Nu darui celorlalti dupa cum merita, ci dupa cum au nevoie." Sf. Ioan din Kronstadt
  • Incepeti totul cu rugaciunea, continuati cu nadejdea si incheiati cu multumirea.
  • Nu dispretui prietenii saraci.

Rugaciunea Sfantului Efrem Sirul

Doamne si Stapanul vietii mele, duhul trandaviei, al grijii de multe, al iubirii de stapanire si al grairii in desert nu mi-l da mie. Iar duhul curatiei, al gandului smerit, al rabdarii si al dragostei, daruieste-l mie, robul tau. Asa Doamne, Imparate, daruieste-mi ca sa-mi vad gresealele mele si sa nu osandesc pe fratele meu, ca binecuvantat esti in vecii vecilor. Amin

Meteo

Widget Vremea oferit de vremea.acasa.ro.