Eu nu stiu, Doamne, unde inca
imi vei mai duce pasii mei,

dar stiu ca Tu-mi vei fi oriunde
lumina sfanta pentru ei.
........................................................
Eu nu-mi stiu bine, Doamne, viitorul,
dar stiu ca el e-n mana Ta;
ajuta-mi sa nu uit aceasta

ca linistit sa-Ti pot urma.

Traian Dorz

25 mai 2011

Fericiti sunt cei....(I)



"Pom al vietii este intelepciunea pentru cei ce o stapanesc, iar cei care se sprijina pe ea sunt fericiti." (Pilde 3, 18)
Intelepciunea se face pricina fericirii si mare sprijin in viata celui ce o stapaneste. Indiferent de conditiile exteriorare, cel intelept simte odihna si are nadejde in Domnul.

"Fericiti carora s-au iertat faradelegile si carora s-au acoperit pacatele." (Psalm 31, 1)
Cine poate fi mai fericit decat acela care este iertat pentru o greseala de zi cu zi?! Cu atat mai mult, cine poate fi mai fericit decat acela care este iertat, pentru vesnicie, iar nu pentru vreo greseala trecatoare, pe pamant. Spovedania umple sufletul de fericire, iar chipul il umple de lumina.

"Fericit cel care cauta la sarac si la sarman; in ziua cea rea il va izbavi pe el Domnul." (Psalm 40, 1)
Milostenia si compatimirea atrag harul lui Dumnezeu. Astfel, cand vom avea nevoie, Domnul isi va aduce aminte de milostenia facuta de noi candva si va veni in ajutorul nostru.

"Mai fericiti sunt doi laolalta decat unul, fiindca au rasplata buna pentru munca lor." (Ecclesiast 4, 9)
In comuniune si in dragoste rodeste harul lui Dumnezeu, iar nu in concurenta si invidie.

"Cel care ia aminte la cuvant afla fericirea, iar cel ce se increde in Domnul este fericit." (Pilde 16, 20)
Cine pricepe cuvintele lui Dumnezeu, acela dobandeste inima simtitoare si nespusa fericire, punandu-si nadejea el Tatal cel ceresc.

"Cel ce are o inima vicleana nu afla fericirea si cel ce are o limba sireata da peste necaz." (Pilde 17, 20)
Nu vor fi niciodata fericiti cei vicleni si cei inselatori. Fericirea sta in sinceritate si in dragoste.

"Fericit barbatul care nadajduieste in Domnul."(Psalm 33, 8)
Nadejdea in Dumnezeu se face pricina fericirii.

"Fericiti cei care intru dragoste au adormit."(Ecclesiast 48, 11)
 Dragostea este mai tare decat moartea, iar iubirea biruieste orice piedica in calea fericirii.

"Fericirea este a acelora care se tem de Dumnezeu si se sfiesc in fata Lui." (Ecclesiast 8, 12)
Pacatosi fiind, sa nu fim cu indrazneala inaintea Domnului, ci sa venim precum Fiul cel Risipitor, cu smerenie si pocainta.

"O, fericiti cei ce Te iubesc pe Tine, ca aceia se vor bucura de pacea Ta! Fericiti cei ce s-au intristat de toate pedepsele Tale, ca aceia se vor bucura de Tine, cand vor vedea toata slava Ta, si vesnic se vor veseli." (Tobit 13, 14)
Fericirea vine din iubirea fata de Dumnezeu, care depaseste toate necazurile si incercarile, asteptand cu rabdare aratarea slavei lui Dumnezeu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cuvinte de folos

  • "Bucuraţi-vă pururea, rugaţi-vă neîncetat, daţi slavă lui Dumnezeu pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu pentru voi, în Hristos Iisus, Domnul nostru" I Tesaloniceni 5, 16-18
  • "Cel mai insemnat lucru este, cred, paza pacii inimii. Sa nu va tulburati sub nici un chip. In inima trebuie sa domneasca pacea, linistea, tacerea, linistirea." Staretul Tadei
  • "Fa pace in sufletul tau si multi isi vor gasi linistea langa tine." Sf Serafim
  • "Nu darui celorlalti dupa cum merita, ci dupa cum au nevoie." Sf. Ioan din Kronstadt
  • Incepeti totul cu rugaciunea, continuati cu nadejdea si incheiati cu multumirea.
  • Nu dispretui prietenii saraci.

Rugaciunea Sfantului Efrem Sirul

Doamne si Stapanul vietii mele, duhul trandaviei, al grijii de multe, al iubirii de stapanire si al grairii in desert nu mi-l da mie. Iar duhul curatiei, al gandului smerit, al rabdarii si al dragostei, daruieste-l mie, robul tau. Asa Doamne, Imparate, daruieste-mi ca sa-mi vad gresealele mele si sa nu osandesc pe fratele meu, ca binecuvantat esti in vecii vecilor. Amin

Meteo

Widget Vremea oferit de vremea.acasa.ro.